dinsdag 15 november 2011

No More Shopping #2

Zeventien oktober was de laatste dag van het shopverbod dat ik mezelf had gegeven. Ik had natuurlijk helemaal los kunnen gaan in Parijs, wie wil dat daar nou niet? Met de nadruk op had, want waar het geld was ? Nee, het was gelukkig niet opgegaan aan make-up of andere dingen die ik niet nodig had, maar gewoon aan andere dingen (die ik misschien ook niet echt nodig had) zoals een lekker broodje op het station. Dit terwijl ik gewoon de boterhammetjes van mama bij me had, dus dat word mijn volgende missie: gewoon even wacht tot ik thuis ben en gezond een appeltje eten.

Maar zo’n make-up shopverbod heb ik nu eigenlijk voor altijd met mezelf afgesproken. Ik heb gewoon in die twee maanden geleerd dat ik het allemaal niet nodig heb tenzij het echt op is. Ik kon echt elke week wel 4 nieuwe nagellakjes aan mijn stash toevoegen, maar nu doe ik dat niet meer. Waarom niet ? Ik bedenk me nu pas dat ik genoeg kleurtjes heb die ik vaak genoeg niet gebruik en die beter kan gaan gebruiken dan een nieuw kleurtje te kopen. De kleur is waarschijnlijk hetzelfde alleen iets lichter of donkerder. Met make-up is het precies hetzelfde verhaaltje: ik heb genoeg, ik gebruik de helft niet en het is dus gewoon zonde als ik het dan zou blijven kopen.

Één ding wat ik er van heb geleerd is dat ik er eerst even over nadenk en het dus niet zomaar in mijn mandje gooi en ik kan je vertellen voor mij werkt het echt.
Liefs, Amy

5 opmerkingen:

  1. Heel erg goed van je dat je er nu zo tegenover staat. Ik kan echt een voorbeeld aan jouw nemen. hahaha.
    Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. echt super goed van je!
    ik heb het vaker geprobeerd maar het is me nog nooit gelukt hihi ;$

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super hoe je er nu tegenover staat! Ik vind van mezelf dat ik er ook beter over na moet denken, want soms geef ik echt veel te veel geld uit..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. bij mij werkt het gewoon niet. ontzettend vervelend!x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed gedaan! Ik heb mezelf ook een shopverbod gegeven, voor kleding. Ik krijg 150 euro per maand en daar moet ik alles voor kopen wat ik nodig heb. Beltegoed, cadeautjes voor kerst, schooldingen en kleding. En ik wil hiermee ook aan mijn ouders laten zien dat ik het best kan. En ik neem gewoon mijn pinpas niet meer mee als ik naar school ga. Gewoon wat kronen in mijn tas en dat is genoeg :)
    Liefs, Swaen

    BeantwoordenVerwijderen